2012-03-19

Jag tänker och har idéer

"Just nu prepareras Vättern inför HV:s tekning", säger en virrig radioreporter i P4.

Hur gör man då?

Snackar man hockey på en global nivå med miljötrams eller en isig nivå? Isen på Vättern lyser med sin frånvaro, men lyser desto mer med reklam och sånt i Kinnarps Arena, som HV:s hemmaarena har döpts till. Något som säkert har med sponsorer och pengar att göra...

Annars åker det män på skridskor och försöker få en snusdosa att trilla in i maskorna. Det är egentligen patetiskt, men snusdosan är gjord av gummi och är hård som fan. Det gör ont om den träffar fel del av kroppen. Men det är inte dit den ska. Den ska in i nätmaskorna som täcks av en målvakt. Låter lite fegt, tycker jag. Är det inte kuligare om målvakterna plockades bort. Blir det inte mer mål då?

Det tycker jag vi lägger vår röst på. Dessutom kan man ju byta ut snusdosan av gummi mot en mjuk boll av maräng. Och blir det mål, måste minst en av lagens spelare käka upp bollen. Det är då det blir mål...

Kanske är jag ute och cyklar. Men jag tänker åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar