2012-05-07

Hade jag ingen aning om!

Vad mycket det är man inte haft en aning om.

Ett brev från en kusin vände upp och ned på mycket. Blev påmind, blev förvånad, blev glad, blev lite ledsen, osv.

Brevet från kusinen ledde till hennes bror. Som berättade att en av hans söner var landslagsspelare i basket och - han påminde mig om något annat - som jag faktiskt glömt. Men inte han! Vid bisättningen av min pappas stoft sa jag, helt kort, "sing the blues, man".

Därför ska vi nu lyssna till en inspelning med Sonny Boy Williamson från 1964 och jazzklubben Montmartre i Köpenhamn, där jag för övrigt som ende tidningsjournalist i Skandinavien fick en intervju med Leon Redbone för drygt 30 år sedan. Dessutom bjöd han på Captain Morgan (rom) och intervjun kanske slirade lite på slutet. Men vi var två om det!

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/cNzEXJTPS0U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar