2013-06-30

Semester, kvinnor och bussar

Första semesterdagen denna sommar som tycks ta igen allt regn som inte föll under våren. Men det är lugnt. Går jag ut så är det en bra krog som gäller, en juste tjejkompis och ett bra slut på en trevlig kväll.

Busstrejken är ju slut i Jönköping och det känns en aningens befriande. Planerandet blir inte ett måste, jag kan åka när jag vill och jag inser hur viktigt det är med kommunal trafik. Att Jönköping dessutom har en av de snyggaste kvinnliga busschaffisarna gör ju inte saken sämre...

Och apropå det, så är jag hopplöst förtjust i en kvinna som spelar golf och alltid ska ha ett glas lingonjuice, en Twix och en flaska Loka.. När hon kommer in i restaurangen säger hon alltid "Hej, kapten" eller "Hej, hövdingen".

Det finns människor man kan bli intresserade av när man jobbar i restaurangbranschen.

Hon är en sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar