2012-10-10

Ibland tror jag inte mina öron...

Ibland tror jag inte mina ögon. Eller öronen, för den delen...

När jag inte tror mina ögon är när alla burkor shoppar loss på A6 i Jönköping. De fyller bussen med kassar, skrikande barn och barnvagnar.

Vad rika de måste vara. Det är kassar från den ena boutiqen från den andra, det är kassar från Willys, det är  kassar från butiker jag inte ens har råd att handla en halsduk i.

Jo, idag är jag grinig. Och det har inte ett dugg med sportkommentatorn Bosse Hansson att göra. Han som sa "svarting" när ingen lyssnade, men det visade sig att tusentals lyssnade. Att media bara orkar bry sig!

Annars pågår en infekterad debatt i Jönköping om muslimer ska få be sina böner i den kristna kyrkan. Ja, vad ska jag säga. Kan kristna få be sina böner i den muslimska kyrkan, är ärendet utagerat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar