Visar inlägg med etikett kvällsblaskor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kvällsblaskor. Visa alla inlägg

2013-06-26

Bröst, bloggerskor och stjärnor

Vad har hänt med Sverige - detta land som ansågs som syndens land, där nakenhet, sex och frispråkighet var det mest naturliga?

Idag är det trångt om någon så mycket som exponerar en åsikt eller ett knä. Då kacklar alltid någon höna om hur förfärligt lättsinnig man är, som Evert Taube skrev i Sjuttonde balladen.

Och kvällspressen hakar på. Bloggarna rasar. Och tweetrarna har högsäsong.

Det handlar tydligen om moral nuförtiden. Och jämlikhet. När Småföretagarnas Arbetslöshetskassa gör en annonskampanj för företagande med bilder på en ung bloggerska som upptäckt att hon kan driva bloggen som företag, då hugger tidningarnas skribenter med en kniv och kallar annonsen för hjärnsläpp.

Och varför lägger kvällspressen små stjärnor över brösten på kvinnor de ändå valt att publicera bilder på? Jag tror de är rädda. Rädda för att bli stämda, rädda för att någon ska ta illa vid sig och ge blaskan ett dåligt rykte.

Varför är en naken byst något förfärligt lättsinnigt? Alla människor har en gång i ett mycket tidigare liv sugit på en bröstvårta. Utan en täckande stjärna från en kvällsblaska...

2013-05-21

Poliser och pungsparkar

Jag vet att jag är en grinig gammal gubbe och jag tycker att poliser ska vara poliser. Att, som i Husby, slå ifrån sig, måste vara varje polis rättighet. Sju poliser är skadade och nu gnäller media om polisbrutalitet.

Nä, släng in ett koppel snutar från city till kvällsblaskornas redaktion och låt snutarna röja rejält. Dom har säkert sina favoriter som behöver en och annan blåtira och en smärtsam pungspark.

Förstår ni varför jag aldrig ansökte till Polishögskolan...

2012-09-26

Kristen Stewart, Robert och kvällsblaskor

Läser kvällsblaskorna då och då. Även om man läser blaskorna då och då dyker samma jävla namn upp igen och igen och igen.

Kristen Stewart! Vem fan är Kristen Stewart?

Hon är 22 år, har tydligen varit otrogen med sin filmregissör och nu har utredningarna satts igång i blaskorna. Hennes pojkvän Robert Pattinson har förlåtit henne (antagligen såg han en förmögenhet gå förlorad om han inte gick tillbaka).

Han, Robert alltså, är extra känslig för tillfället, uppger en kvällsblaska. Men nu bor de tillsammans och har försonats...

Vad i helvete är detta? Vem bryr sig? Om Annika och Björn i Söderhamn har haft en otrohet bakom sig blir det inga rubriker. Och vem bryr sig om det? Inte kvällsblaskorna! Inte jag!

Näää, jag är skeptisk...