2013-02-11

Telefonförsäljare...

Kan man annat än älska att få skräppost i sin Hotmail? Jag känner mig utvald, bara jag har 35.000 kronor att hämta, eller en iphone som en kvinna bara vill kasta över mig. Ibland är jag den ende i hela världen som kan handla för 5.000 spänn på ICA.

Och det kostar mig inte en enda krona! Hahaha!

Det enda man egentligen behöver göra är, att svara på en enkät som tar tjugosju ljusår att genomföra. Efter att svarat på enkäten börjar telefonen ringa och oftast börjar uppringarens nummer med 040. En gång följde jag med hela vägen för att se vad det ledde till.

Det ledde till intet. Eller jo, det ledde till spam i min hotmail, där ännu mer pengar, iphones, resor och hotellhelger haglade över mig. Kostade? Nada!

Hur fan kan företag hitta människor som vill arbeta med sån skit? Är kravet för anställning ett IQ under 50? Jag har läst lusen av alldeles för många telefonförsäljare som tyvärr har alldeles för dålig utbildning när deras presumtiva kund ska pratas omkull. (Då tar jag också alla telefonsamtal på min restaurang, dit det ringer människor som aldrig borde knappa in ett telefonnummer om de inte vet, för det första, vart de ringer, för det andra vem de ska prata med!)

Ibland kan man nästan tycka att bokklubben Svalan var en sval bris när de ringde mitt i Aktuellt och lät lite menlösa, tvekande men ändå alldeles för snälla.

Nä, jag är skeptisk. I morgon ska jag på min årliga hälsokontroll. Ska ta upp det här med doktorn. Kanske ordinerar han något mot telefonsäljare. Eller för telefonförsäljare, menar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar